Masterclasses, workshops en lezingen

In de masterclasses, workshops en lezingen leer je alles over mediagebruik, de effecten van media op ons gedrag en de psychologische processen die hierbij een rol spelen. Aan de hand van theorie, voorbeelden en toepassingen uit de praktijk krijg je meer inzicht in de effecten van media op het denken en handelen van mensen en in de manier waarop mensen omgaan met media. De masterclasses, workshops en lezingen kunnen online worden gegeven, of op locatie. Er zijn aparte programma’s voor onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven. Neem contact op voor meer infomatie: info@oscarpeters.nl.

Mediapsychologie boek

Maart 2021 | ISBN 9789024434800 | 4e druk | 192 blz.

Peters, Heuvelman en Fennis

In onze moderne informatiesamenleving wordt de rol van de verschillende media met de dag groter en daarmee de invloed van de media op onze leven. Mediapsychologie is de wetenschap die zich daarmee bezighoudt. 

Dit boek biedt een heldere en beknopte kennismaking met dit betrekkelijk jonge vakgebied. Het boek is opgedeeld in drie delen. Het eerste deel is een korte kennismaking met het vak en legt uit wat mediapsychologie is. Deel twee behandelt de psychologische processen die een rol spelen bij de invloed van de media zoals selectie en interactie, arousal en aandacht, waarderen, onthouden, interpreteren, en attitudes en overreding. Het derde deel laat zien hoe de verschillende typen media zoals nieuws, soaps, en social media ons denken, onze gevoelens en ons handelen beïnvloeden. Voor deze vierde druk zijn alle hoofdstukken geheel herzien en alle voorbeelden geactualiseerd.

Mediapsychologie is bedoeld voor studenten in de studierichtingen psychologie, communicatie, media, marketing en journalistiek in het hoger onderwijs. Ook voor iedereen die inzicht wil krijgen in de werking van media is Mediapsychologie verplichte kost.

Bestel Mediapsychologie hier
Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis